Vuxenpoäng delux

Ni känner säkert igen den där känslan när man för första gången gör något som känns väldigt vuxet, som att skaffa icakort eller flytta hemifrån till en egen lägenhet. Det är två saker som jag alltid tyckt varit väldigt vuxet. Att göra en budget och planera utgifter är också en sådan grej. Att liksom förstå att man inte har råd med allt men det är okej, och sedan ha en inkomst och kunna unna sig de där sakerna man önskar sig. Det tycker jag är ganska vuxet. Men nu håller jag på att göra det mest vuxna jag gjort någonsin tror jag. Ja håller nämligen på att bli sambo. I Juni flyttar jag ihop med mr K. Det om något är en väldigt konstig känsla. Att flytta in i sin egen lägenhet för första gången i läskigt och spännande och väldigt roligt. Nu ska jag flytta in i hans lägenhet. Jag är ju van vid att bo själv och ta hand om mig själv. Nu ska jag bo med någon annan. Okej han är inte vem som helst men det är fortfarande lite läskigt och väldigt spännande. Helt plötsligt är allt så verkligt. Vi har vart tillsammans en stund men nu blir det liksom på riktigt, mer verkligt. Det kommer inte bara vara lördagar, söndagar och vissa kvällar. Det kommer vara alla dagar i veckan, han och jag. Det är vuxenpoäng om något. Jag gillar det. Att veta att när jag kommer hem så kommer han finnas där. Pusselbitarna faller på plats, en efter en. Det gillar jag.

 

2 reaktioner på ”Vuxenpoäng delux

Kommentera

