Te och mys

Har du fördomar om livet på en folkhögskola? Jag vet inte om jag hade det innan jag för första gången gick på en men denna gången hade jag det absolut. Jag viste inte om jag skulle klara av de då det handlade mycket om att leva tätt inpå människor. Men vissa saker är helt klart stora fördelar. Så låt mig presentera en av mina favoriter. 

Jag älskar att dricka te och i princip varje kväll sitter vi i någon av villorna här och dricker te och myser. Det brukar vara skapligt rörigt för alla pratar i mun på varandra och i bakgrunden spelas musik men mysfaktorn är hög. Vissa kvällar är ljudnivån hög, andra kvällar sitter vi mest och lyssnar på varandra och pratar om djupa saker. Detta är guld! Det finns alltid någon som vill prata och bjuds det på fika kommer i princip alla. Alla är välkomna och bjuds in. Detta är de bästa! ALLA bjuds in. Tänk om vi kunde vara så hela tiden? Tänk va bra det kunde blivit. För det är svårt att bjuda in sig själv till ett sammanhang, det är lättare att komma om man är inbjuden. ALLA är välkomna! 

En god vän till min frågar alltid, när vi pratar i telefon, om det går bra med tedrickandet och myset här på folkis? Allt jag kan svara på det är att det går galant! Te blir bättre om man kan dricka det i sällskap av människor man tycker om.

Kommentera

