Ett liv på folkis

Jag har bott helt själv utan att dela något i ca 3 år nu skulle jag tro. Jag har bott i min lilla våning en stund. Men som ni som brukar läsa min blogg vet att jag nyss flyttat till en folkhögskola. Jag bor alltså nu mera på internat i en villa med 5 andra tjejer. Jag har inte bott på internat sedan 2009/10 då jag gick på folkis innan. Tänk va fort man glömmer hur det är att leva tillsammans med andra människor och dela alla utrymmen förutom ditt eget rum. Men tänk också hur fort man anpassar sig till detta liv.

Så nu har jag bott här i ca 4 dagar, och detta är verkligen ett annat liv än om man jämför med högskolan och livet som student vilket jag vant mig vid och älskar. Förra gången jag gick på folkhögskola var jag 19 år och en helt annan person än vad jag är idag. Jag var nog blygare skulle jag vilja påstå och ville verkligen inte störa eller vara en börda för någon vilket gjorde att jag tror att jag omedvetet befann mig i utkanten av gruppen. Denna gången är jag 7 år äldre och bär med mig en helt annan livserfarenhet. Jag har vuxit som person och kanske lärt mig hur man är runt människor? Jag vet att jag har ett stabilt skyddsnät hemma i Jkpg och hos min familj. Jag vet att jag har vänner som finns kvar när jag är klar här och jag tror att det gör detta till en helt annan upplevelse. Sen har jag ju lättare att ta kontakt med människor och vet vilken roll jag brukar ha i en grupp. och eftersom att jag är äldst i denna gruppen så kan ni ju gissa vilken roll jag faller in i.

Jaja, det har varit 4 roliga dagar hittills och jag ser mycket fram emot vad som ligger framöver. Det är ett gott gäng med många olika och spännande personligheter. Detta kommer bli ett spännande år helt klart! Det känns så i allafall. Ska försöka hålla bloggen uppdaterad så ofta som möjligt med allt bus vi hittar på. Och när schema för turnén kommer så kommer ni vara några av de första som får reda på vart vi ska åka och sjunga.

 

Kommentera

