Den stora flytten

Jag kom till Jönköping för 6 år sen för första gången när jag började plugga på högskolan. Det tog ett halvår innan jag hade fått lägenhet så i januari 2011 flyttade jag för första gången hemifrån på riktigt och till min egen lilla lya på 25 kvadrat. Jag skulle dela kök med två jättetrevliga tjejer och allt gick jättebra. Under sommaren flyttade jag hem igen bara för en termin då jag skulle ha studieuppehåll men i januari 2012 var jag tillbaka i min lilla lya igen och denna gången var flytten liksom på riktigt för sen dess har jag varit fast i denna stad som jag kommit att älska och kalla mitt hem. Idag, 6 år sedan jag satte foten i jkpg första gången och 5,5 år efter att jag först flyttade hit så ska jag plötsligt flytta härifrån. Jag ska bara flytta för att vara borta en kort stund (läs ett år) men trots det så känns det konstigt. Mitt liv är ju i Jönköping just nu. Det är här många av mina vänner är, här har jag mina scouter och min kyrka och här har jag jobbat. Helt plötsligt ska jag säga hej då och lämna detta. Jag vet att jag kommer tillbaka men det känns tungt. Förändringar är jobbiga men ibland nödvändiga. Jag vet att jag har ett jätteroligt äventyr att se fram emot fullt med musik och med en möjlighet att lära känna mig själv mer och lära mig mer om Gud och allt som hör det till. Jag kommer ha kul det vet jag. Inga men. 

Till min ”familj” här i Jönköping; Jag hoppas att ni vet hur mycket ni betyder för mig och att jag tycker om er en himla massa. Ni är så himla bra allihop! Ni gör livet så mycket roligare. Och jag lovar att jag kommer tillbaka och kollar till er snart! Gör inget jag inte skulle göra och glöm inte att skratt förlänger livet. Ni är guld värda och jag är välsignad med så många fina människor i mitt liv. Kommer sakna er alla. See you soon! God bless! ❤

Kommentera

