Något spontant. 

Jag har nog alltid önskat att jag var en spontan människa, men gång på gång har jag behövt erkänna för mig själv att det inte riktigt är fallet. Jag gillar att ha koll och planera helt enkelt. Detta var i allafall hur det annars brukar vara. För några veckor sen satt jag hemma hos mina föräldrar och pratade med min syster när vi helt plötsligt började prata om Glimåkra folkhögskola och den linje som min syster gått där förra året. Och utan att riktigt veta hur vi kom in på det eller vad som hände så slutade det hela i att min syster mailade sin lärare på skolan och fick veta att dem hade en plats kvar på gospellinjen. Och innan dagen var slut hade jag helt oväntat sökt denna plats. Två dagar senare ringer telefonen, en helt vanlig måndag, och i luren är en kvinna som presenterar sig som lärare på gospellinjen på Glimåkra folkhögskola. Denna kvinna hade hört min ljudfil (vilken vi hade skickat på lördagen) och pratat med mina referenser och hon undrade om jag ville komma ner och gå hos dem kommande år. Med en smäll öppnades en dörr som jag inte viste fanns och jag tog chansen och gick ut genom den. 

Jag är inte så spontan egentligen och ganska feg när det kommer till att chansa och göra saker jag faktiskt kan må bra utav. Men denna gången var jag bara tvungen. Så jag ska flytta och spendera kommande år med att sjunga och inte vad som hällst utan gospel. Vilken lycka!! Jag är så glad! Otroligt nervös och spänd, men glad! Jag tror att Gud har haft ett finger med i spelet och jag tror att detta blir mitt år, jag hoppas på det i allafall. 

Jag kommer sakna mitt älskade Jönköping och alla människorna här. Detta är ändå mitt hem och här trivs jag väldigt bra. Men det är inte farväl, det är bara Hej då sålänge. Jag kommer tillbaka. 😊

Kommentera

