Var är du när jag behöver dig?

En sten i brösten. En grop i magen. Rummet är för tyst. Det känns som om rummet blir mindre. Panik! Känslan som säger att jag måste ut. Tårarna visar på att något är fel, men jag är inte ledsen. Allt händer så fort. På med tjocktröjan och ut ur lägenheten. Tar cykeln och bara drar iväg. Inget mål. Behöver luft! Vad händer? Behöver space! Så tomt men ändå trångt.

Nu behöver jag dig. Nu hade jag behövt din hand i min eller dina armar omkring mig. Ni hade jag behövt dig. Men var är du? Jag vet inte ens vem du är men jag saknar dig här ikväll. 

Kommentera

