Boom…Grattis!

Helt plötsligt sa det pang och flödet på facebook och instagram invaderades med bilder på bebismagar och lyckliga blivande föräldrar. Tydligen kommer det dimpa ner en massa barn i min bekantskapskrets de kommande månaderna och jag är så väldigt glad för er skull. Grattis till detta underbara tillskott!

Jag är inte redo att själv bli mamma och mitt liv är bra rörigt och inte optimalt för ett barn, men det gör inte att jag inte känner ett litet hugg i bröstet när bilderna poppar upp i flödet. Jag är genuint glad för er skull, det är jag verkligen, men jag är också lite avundsjuk kan jag erkänna. Jag önskar att jag också hade en bit av den lyckan. När livet känns rörigt så gör vissa saker ondare än vad dem hade gjort annars. Min enda stora dröm här i livet, den dröm som jag haft längst, är att någon gång få bli mamma. Just precis nu vet jag att det kommer att dröja några år till innan det blir aktuellt och det är okej, men ibland är jag rädd att det aldrig kommer hända. Livet är så oförutsägbart och man kan inte ha koll på allt av förklarliga skäl. Allt jag kan göra är att drömma. Så jag tänker fortsätta att drömma och hoppas. Och jag kommer fortsätta att glädjas åt att mina bekanta och vänner får möjlighet att uppleva det mirakel som ett nytt barn är.

Kommentera

