Jag vs min kropp

Ibland undrar jag om jag egentligen inte hör ihop med min kropp. Det händer ju bra ofta att den nämligen inte funkar på de sätt som jag skulle vilja. Som den här veckan till exempel.

Måndag till tisdag gjorde jag nattpasset på jobbet och hade väll inte sovit så mycket som jag borde under måndagen. Detta brukar inte vara ett jättestort problem bara jag får sova ikapp sen efteråt, vilket jag utan tvekan fått denna veckan. Men trots sömn så har min kropp säckat ihop. Jag har känt mig yr och svimmfärdig och idag kom huvudvärken som grädde på moset. Förutom detta, som jag skyller på nattpasset, så låste sig något i ryggslutet på jobbet idag vilket skrämde mig lite granna. Jag har inte tid för allt detta strul. Vem har egentligen de? Jag önskar att vila kunde vara nog men jag misstänker att aktivitet är de jag behöver. De är svårt när kroppen känner sig svimmfärdig, hjärnan snurrar ibland och ryggen strular. Jag hinner inte! Jag orkar inte! Jag kan inte!
Jag behöver alla böner jag kan få tror jag. Jag får sen själv jobba på den lilla aktivitet min kropp orkar och fokusera på jobbet.

Kommentera

