Hur svårt kan de va?

Har du någon gång pratat med en vän och insett att hen nog tycker om dig mer än som en vän? Har du samtidigt insett att du tycker om hen på samma sätt men helt plötsligt känt dig blyg och osäker på vad du nu ska göra?

Jag är en social och utåtriktad person som i de flesta fall vet hur jag ska göra för att ta kontakt med människor. Jag jobbar inom vården vilket gör att jag varje dag pratar med människor och socialkompitens är ett måste. Hur är det då möjligt att så fort jag hamnar i en situation där jag misstänker att någon gillar mig eller att jag gillar dem så låser sig tungan? Jag vet hur man börjar en konversation, men vet tydligen inte hur man gör det med någon som intresserar mig. Är jag ensam om detta fenomen? Jag misstänker att jag inte är det. Hur svårt ska det vara att säga ”hej” och sen fortsätta prata och se vart de leder? Så farligt kan de ju inte vara, men ändå känns de läskigt. Konstig känsla. Det är inte lätt att ta sig ur sin bekvämlighetszon alla gånger men det är ju ett måste ibland.

”Hej. Hej! Hej där!”

dsc_1507.jpeg

Kommentera

