Tomt på kontaktlistan

Nej min kontaktlista är inte tom, den är full med människor. Men kvällar som denna så känns de som om listan vore tom för den där personen finns inte med på listan. Jag vill skriva ett meddelande men det finns liksom ingen mottagare.

När man hänger på dejtingsidor finns det alltid någon, alltid någon som svarar. Man får bekräftelse på att man existerar och komplimanger som pekar på att man gör något rätt. Allt du behöver göra är att svara på meddelanden och vara allmänt trevlig. Problemet är att detta i många fall är väldigt ytligt. Profilerna säger att de söker mer än bara utseende men alla vet att det är bilden man ser först och texten ger bilden mer karaktär. Du tror att du är dig själv men det är bara en fasad och ett spel och är du inte försiktig så förlorar du mer än vad du vinner. Det är en balansgång och det är väldigt lätt att falla. Sen är de beroendeframkallande. Alla komplimanger och de faktum att det, som jag skrev innan, alltid finns någon som svarar gör det svårt att slita sig helt. Jag har nog varit ifrån de i några veckor och nu känns de tomt. Jag skulle kunna skriva till vem som hällst men jag saknar den där han.

Vissa kvällar känns kontaktlistan tom och ikväll är det en sådan kväll.

image

Kommentera

