Att snart vara klar…

Jag har pluggat till sjuksköterska i en mindre evighet. Jag har återigen fått det klart för mig att praktik är mitt ämne mer än teori och är ämnet inte intressant eller känns relevant så blir de svårt. Är det mycket som ska läras in teoretiskt så blir de också svårt. Hur som hällst är mållinjen nära nu så då tänkte jag skriva om något jag saknat under dessa åren på högskolan.

Innan jag började på högskolan älskade jag att läsa. Under min tid på folkhögskolan så hade jag helger då jag slukade 2-3 böcker utan problem. Jag älskade att sitta eller ligga och läsa romaner om kärlek, relationer och äventyr. Det var lugnande och liksom ett perfekt sätt att fly lite från vardagen. När jag började högskolan försvann detta intresse. Jag var tvungen att läsa så mycke andra böcker som jag själv inte hade valt att mina egna böcker fastnade i hyllan och började samla damm. Jag kom igång och läste lite förra sommaren för att hålla mig vaken på nätterna men kan knappast skryta om att jag läste mycket. Detta har varit ett av mina mål nu när jag är klar, att kunna komma igång och läsa igen, för jag har saknat det. Så idag var jag nere på stan och gick in i bokhandeln och kände den där känslan av att jag var på jakt efter något att läsa igen. Hör och häpna jag fick med mig en bok hem. Så nu får vi se om den hamnar i min hylla, eller om jag lägger den brevid sängen.

image

Kommentera

