En bild, en melodi och en känsla

Har du någonsin haft en sång som liksom fastnat i hjärnan och som går på repeat?

Jag går ofta omkring och sjunger för mig själv här hemma, kör jag bil så tillhör det liksom rutinen att sjunga högt för mig själv. Jag har nästan alltid en sång som liksom går på repeat inuti min skalle. Just nu heter sången Smile och är min favoritlåt för tillfället. En låt som handlar om att det som egentligen betyder något är gratis och att vi borde ta vara på det goda i livet och le mer. Det är den låter som cirkulerar där inne just nu.

Just nu är det dock väldigt mycket som cirkulerar där inne tillsammans med musiken. Många kroppsdelar och hur de fungerar, med andra ord väldigt mycket anatomi och fysiologi. Sen flyger det förbi ett ansikte med jämna mellanrum, ett varmt ansikte, ett snällt ansikte. Leendet gör mig lugn och jag vet att allt ska bli bra och kommer lösa sig. Tänk att ett ansikte med en tillhörande känsla kan göra så mycket. Jag vet att jag kan klara av tentan på fredag och jag känner mig så otroligt lyckligt lottad för allt stöd jag får från människor omkring mig.

Så jag har en melodi som ger mig glädje, en bild av en person som ger mig värme och en känsla av hopp om framtiden. Detta är en bra vecka, en väldigt bra vecka.

Dami Im – Smile heter låten jag gå och nynnar på om du vill höra. 🙂

Kommentera

