Fri från djungeln

Smink – check.
Alla hårstrån infångad och tillrättalagda – check.
Andedräkt – check.
Deo – dubbel check.
Parfym för att maskera nerverna – check igen.
Har jag glömt något nu? Säkert!

Har du varit på dejt någon gång? Det har jag, och följer du min blogg här så vet du att jag nätdejtat ett tag. Jag har de senaste åren träffat en och annan främling över den där lika krystade fikan eller middagen. Jag har gått omkring en massor och druckit mängder med te. Jag har spelat minigolf och tyvärr förlorat mer än jag vunnit (de är helt enkelt inte min sport) och jag har sett filmer på bio. Jag har prövat en massa olika varianter på dejter och lärt mig en himla massa om mig själv men även om andra. De lilla kruxet är att jag är väldigt bra på första dejter, men mindre bra på andra. Den slutsatsen jag dragit från detta är (och jag är ju lite chockad över att det tog mig såhär lång tid för mig att inse de) att nätdejting är verkligen inte min grej. Allt dessa dejter ger är ångest till följd av nervositet och dåligt samvete varje gång man måste förklara för någon att ”tyvärr är jag inte intresserad”. De roligaste är ju när man väl är intresserad av någon och får den där responsen ”du är underbar, men…”, den är alltid lika rolig. Så nu är de slut. Jag tror inte han finns på internet utan jag misstänker att han finns i den ”verkliga” världen. Vem vet, vi kanske redan har träffats.

image

with love! ❤

Kommentera

