Ett brev till singellivet.

Åh du kära singelliv. Vad ska jag säga, jag är inte vidare förtjust i dig. Eller rättare sagt, för det mesta tycker jag inte om dig. Vist är de skönt att slippa bråka med någon om täcket eller andra små struntsaker, att alltid få bestämma vad jag ska äta utan att behöva tänka på någon annan och att det till exempel alltid är ledigt på toan. Det finns ingen som klagar på att jag glömt diska eller som lämnar den tomma toalettrullen kvar i hållaren. Jag slipper vakna av att någon annan snarkar eller puttar på mig i sömnen. Men samtidigt så har jag ingen att laga mat till eller baka till. Det finns ingen som värmer mig när jag fryser på kvällarna eller som kysser mig i nacken när jag tar hand om disken. Att krama  på täcket är verkligen inte samma sak som att ligga sådär mysigt ihoptrasslad med någon annan.

Kära singelliv, jag är inte så förtjust i dig. Du kanske kan ha dina fördelar men jag har fått upp ögonen för ett annat liv som jag tror skulle passa mig bättre. Jag ska vara helt ärlig med dig. Jag har aldrig känt mig riktigt nöjd med dig, inte riktigt lycklig på riktigt. Alltid känts som om något saknades. Jag skulle vilja säga att det inte är dig det är fel på, men jag är rädd att jag då skulle ljuga. Med dig är jag ensam och jag vill inte vara ensam. Tystnaden här hemma är skön ibland men inte varje dag, inte alltid. Jag önskar dig all lycka, men hoppas vi kan slippa umgås länge till.

En reaktion på ”Ett brev till singellivet.

Kommentera

