I mina gömmor

Så då ska vi se. Dag nummer 12 detta år och jag sitter på min säng med alla ljusen tända i lägenheten och någon film på tv. Lägenheten skulle nog kunna vara mer städad men den är inte så stökig som den en gång varit. Ibland känner jag att jag har en för liten lägenhet för alla mina saker. Och för det mesta vill jag bara gå igenom allt och göra mig av med allt jag inte använder eller behöver. Jag fördrev tiden med att gå igenom min ena garderob i går och insåg att jag har en hel del saker som jag inte använt på ett bra tag och som jag knappast kommer använda igen. Så jag kommer börja rensa min garderob så smått och ge bort allt som är helt. Tänk va mycket man kan samla på sig genom åren och med tiden. De finns människor som inget har och jag har två garderober med med kläder vilka jag kanske använder ca 50 % utav. Det är ju en tanke värd att stanna kvar vid en stund. Det finns kläder som jag i princip använder tills de inte går att använda mer, men sen finns det ju klänningar och tröjor som utan tvekan skulle kunna användas av andra. Jag tvivlar på att jag är helt ensam om detta fenomen där garderoben sakta med säkert fylls med saker som man inte använder. Jag kan slå vad om att det finns kläder i dina gömmer som du inte använder alls, kanske skor som blivit för små eller helt enkelt blivit utbytta mot något ”mer modernt” eller vilka andra bortförklaringar vi nu använder. Jag tror vi alla behöver gå igenom via gömmor ibland. Kanske mer ofta än vad vi vill erkänna. Jag ska fylla några påsar och ge bort, tycker du borde göra samma sak! Dina kläder som bara ligger där kan vara en skatt för någon annan. Låt oss dela med oss.

Kommentera

