Årets första

Jag har funderat i dagar på detta inlägget. Jag har funderat på vad jag ska skriva och vad det borde handla om. Jag har funderat på att sammanfatta mitt 2015 i ord och egentligen kanske jag borde göra det. Det har varit ett hel okej år för min del. Jag har trott mig vara kär mer än en gång, jag har jobbat hårt med att bli klar med min utbildning och lyckats bra. Jag har haft en vinst efter en annan och känner hur min stress minskat vilket är underbart. Nu är det bara upploppet kvar, den jobbigaste delen på hela loppet en jag vet att när jag gjort den så är jag klar. Då äntligen är jag klar!

Så mitt 2015 var ett bra år. För andra var det långt ifrån lika bra. Folk har flytt för sina liv. Dom har fått sina hem förstörda och sett hur familjemedlemmar dött och försvunnit. Det gör ont i mig att ens tänka på det. Men förutom all förödelse och misär så har hjältar dykt upp ur askan. Människor har öppnat sina hjärtan och visat vad medmänsklighet verkligen är. När regeringar och dom som styr vände dem ryggen så fanns det fortfarande människor som stog kvar med öppna armar och dom gör det än idag. Jag skäms över hur politikerna har hanterat situationen, men jag gläds åt att det finns godhet i världen och i Sverige. Det finns dem som är beredda att ge av sitt ”vardagslyx” till dem som inget har. Det finns det som vill ge av sin godhet till dem som fått lämna allt och är mindre lyckligt lottade.

Jag önskar att 2016 blir året då godheten får växa till och med mer. Jag önskar att 2016 inte bara blir ett bra år för min egen skull men även för alla mina vänner och dem som står mig när. Jag önskar även att de människorna som fått fly ska få hitta trygghet, glädje och hopp. Jag hoppas på ett år där kärleken vinner!

Kommentera

