#minsexigakropp

För ca 9 månader sedan så slutade jag äta godis helt. Jag lovade mig själv att aldrig mer äta godis. Jag försökte sluta dricka läsk och äta chips också med ett mindre lyckat resultat men ändå minskat min konsumtion utav båda. Sedan 1 Januari har jag inte ätit något godis alls och jag måste säga att jag är väldigt stolt över mig själv. Varför jag slutade var bara för min egen skull. Jag ville visa att jag kunde och att jag kan leva utan godis. Jag ville bevisa för min själv att godis inte är lösningen på ångest. Våren är egentligen den lätta perioden att sluta, jag mår oftast väldigt bra just då. Sommaren är inga problem det häller då det finns så mycket annat att tänka på och solen ger mig så mycket energi och glädje. Men nu står jag inför en tuff period då en påse godis skulle sitta väldigt fint. Men nej, inget godis här.

Dock har jag insett att ju mörkare det blir, ju svårare blir det att hålla sig ifrån chipsen och ostbågarna. Det blir svårare och svårare att inte gå iväg och köpa en hel påse och bara smälla i mig allt. Jag har inget godis-sug längre men spökena i huvudet tror att jag vill ha det fortfarande. Chips därimot har jag riktiga cravings efter. Jag inser att jag kommer bli tvungen att försöka sluta helt med detta också. Jag har alltså redan hittat mitt nya nyårslöfte. Jag kommer vid nyår ge upp chips och flöt också. Då blir det inga chips mer. Det kommer bli en tuff höst med att försöka sluta med chipsen igen. Men det ä min kropp det handlar om och jag kan inte äta allt detta på ett hälsosamt sätt. Jag blir rädd för mig själv nästan.

Så förutom att jag nu jobbar med cravings så tänker jag dra igång med pilates också. För kanske ett halvår sedan hittade jag en tjej som lägger ut videor på Youtube för nybörjare och då jag behöver komma igång med träningen så tänkte jag att detta passar ju mig perfekt. Speciellt nu när jag varit krasslig och måste mjukstarta för att kunna komma tillbaka med träningen. Jag älskar min kropp och allt detta gör jag för att må bättre och för att kunna kontrollera min stress och ångest. För att kunna hålla fokus och nå mina mål. Jag tänker inte säga att jag tar tag i mitt liv för det är en ständigt pågående resa. Jag jobbar varje dag med att lära känna mig själv och få bukt med vad som får mig att må bra. Det tar tid och det gör det för alla. Man är aldrig riktigt fullärd. Men jag känner att jag är på god väg och det gillar jag. En dag i taget. Ett steg i rätt riktning och jag kommer komma dit jag vill i sinom tid och det tror jag du kan också om du bara sätter upp mål och tror på dig själv.

Kommentera

