Jag är trött

Jag är trött för att mitt dygn är vänt upp och ned till följd av nattjobb.
Jag är trött för att jag sover på dagen.
Jag är trött på att inte hinna det jag vill och borde.
Jag är trött på att känna mig hjälplös när jag läser att folk jag gillar mår dåligt.
Jag är trött på att läsa meningslös inlägg på internet.
Jag är trött på att bli ledsen när jag ser någon skriva skit till andra.
Jag är trött på att läsa om mord och hat i tidningarna.
Jag är trött på att se hur folk hatar varandra i text på Facebook.
Jag är trött på att man idag får hårdare straff för rån än för våldtäkt.
Jag är trött på att tänka på hur jag ska kunna skydda mina framtida barn mot omvärlden.
Jag är så trött.
Jag blir så trött och ledsen när jag läser debatter som urartar.
Jag är så trött på att vi idag väljer att hata och slåss framför att älska och kramas.
Varför tar vi inte hand om varandra?!!

with love! ❤

Kommentera

