Du är nr 1

Har du varit i en relation som inte funkade eller kanske varit i en kk-relation. Du kanske har dejtat en person men inte sett hur ni skulle kunna komma vidare? Kom du på vad det var som inte funkade?

För några år sedan dejtade jag en kille…eller jag vet inte om han såg det som att vi dejtade egentligen men jag gjorde det. Jag var hals över huvud förälskad i denna karl. Man skulle kunna säga att han hade mig ganska tajt lindad runt sitt lillfinger. Ville han ses kl.21 på kvällen så åkte jag till honom då. Jag trodde jag var kär och att han tyckte om mig för det var bara det jag såg. Den korta versionen slutade med att han först sårade mig och sen när vi började ses igen tog det ett tag och sen insåg vi båda två att vi inte kunde ses så vi bröt kontakten helt. Det gjorde otroligt ont. Om någon hade bett mig sätta det på en skala mellan 1-10 så hade jag nog sagt en 9a minst. Jag mådde riktigt dåligt, men jag lärde mig något väldigt viktigt.

I ett förhållande är man två personer. Man älskar varandra och har ett gemensamt ansvar för varandra. Ett förhållande där bara en ger och ger utan att få tillbaka kommer det bli ganska jobbigt efter ett tag. Man kommer att tappa lusten och orken och tillslut slutar man bry sig. I ett förhållande ska man vilja vara någons nummer 1. Du vill inte vara näst bäst. Du vill vara den personen som står högt upp på pallen. Har jag fel får ni rätta mig, men jag misstänker att flera av er håller med mig. Förstå mig rätt nu men jag vill inte ha någon som kan leva utan mig, jag vill vara min partners nummer 1. För när jag älskar någon så blir denna personen min nummer 1. Den personen kommer bli min kartläsare och min andrepilot. Jag vill inte leva utan den personen. Man är två i ett förhållande så man kan bära varandra. Så man kan dela de goda och det som tynger. Och då måste båda vara engagerade i relationen. Det går inte att en ser på och kollar mobilen eller spelar dator. Jag vill vara nummer 1. DU är värd att vara någons nummerr 1. Du har rätt att begära det.

Jag hoppas detta inte bara blev massa babbel utan att ni förstår var jag vill komma. Det är så lätt att låta andra saker komma först här i livet så som datorer, mobiler och saker vi köper. Tänk på vad du har och ta vara på det. Sätt inte kärleken på andra eller tredje plats, låt den få stå högst upp på pallen.

with love! ❤

2 reaktioner på ”Du är nr 1

  1. Ellen

    håller med dig helt och fullt… Något som jag också stör mig på är att många säger att man tex ska ta med sig sin andra halva till fester osv… Vadå andra halva? Är jag halv som singel då? För jag känner mig hel och alldeles utmärkt, haha!

Kommentera

