Snygg på gymmet

Har du någonsin skämtat om den där tjejen som kommer tillfixad till gymmet?  Kanske fnissat lite åt att hon ser så väldigt pimpad ut? Jag kan ärligt säga att jag har gjort det. Jag har snackat skit om de tillfixade människorna på gymmet. Men nu kommer min bekännelse. Jag fixar mig innan gymmet.

När jag hade långt hår tog det en bra stund att få till den perfekta håruppsättningen. Och man vill ju inte se ut som ”Hej kom och hjälp mig” när man går innanför dörren till gymmet så lite smink får det nog bli. Ja jag har sminkat mig bara för att gå till gymmet mer än en gång. Jag erkänner här och nu. Men är de så konstigt egentligen? Är det någonstans man känner sig uttittad och iaktagen så är det ju på gymmet. Inte för att vi kanske kollar på sminket eller håret men vi iakttar väll varandra, eller är jag ensam om det?

Okej skit i sminket, men kolla in kläderna. Så många olika färger och varianter det finns på byxor och tröjor och sport-bhar idag. Jag tror ibland att träningen är beroende av vilka kläder du har på dig. Har jag de där snygga tajta byxorna så kommer benpasset bli bättre, om inte annat kommer jag vara mer taggad på träningen. Eller den där nya sportbhn. Jag kommer känna mig så snygg i den att jag vill träna lite mer. Är det inte så det är? Jag känner så ibland i allafall.

Sen måste jag ju då säga att det är lite sorgligt att även när det kommer till träningskläder så måste du vara en viss size för att få ”joina klubben”. De roligaste byxorna kommer inte i storlek XL eller XXL. Dom måste man gå ner i vikt redan innan för att få ha. Och sportbhn är det inte att tala om om du har större bröst än D. Det krävs mer pengar för att träna om du är större även fast det i vissa fall kanske är jag som behöver det mer. Vem har sagt att jag inte vill ha en sportbh i chock-rosa eller träningstajts med leo-tryck?
Ne nu blev de dålig stämning. Det jag menar är att bara för att man är plus-size så vill man inte ha svart och löst sittande.

Så tänk innan du fnissar åt den pimpade personen på gymmet och tänk över hur länge du stog framför spegeln innan du kom till gymmet. Och även fast det kan vara svårt att hitta rätt träningskläder så unna dig lite nytt ibland för trot eller ej men det gör det lite roligare. 😉

with love! ❤

Kommentera

