Offline vs online

Som ni kanske förstått från tidigare inlägg så är jag singel. Jag har nu varit singel i typ 2,5 år. Både innan och efter det förhållandet så har jag hängt runt på alla möjliga dejtingsidor. Jag har nämligen aldrig riktigt gillat tanken på att vada singel. Jag har aldrig gillat att vara själv. Jag har prövat allt från match.com till happypancake. Jag har snackat med killar på Badoo och i två veckor även prövat tinder. Jag har varit på ganska många dejter de senaste åren. Jag har fikat, spelat minigolf, varit på bio, promenerat och suttit på pubar. Jag har prövat en hel del olika dejter. Men alla dessa har startat online. Mitt ex hittade jag online. Många av mina vänner och bekanta har hittat sina partners online. Detta får mig att undra, vad hände med de gamla hederliga offline-dejtandet?

Jag slängde ut en fråga på Facebook för att se vad mina vänner tyckte om online vs offline dejting. Och av de som svarade var majoriteten tillsammans med en partner som de hittat online. Av de 6 komentarer jag fick är 3 gifta med denne partner. De är ganska fint tycker jag. Men det finns ju en baksida också. Samtidigt som det helt plötsligt är mer tillgängligt för människor att nå ut och ”möta” andra så tror jag samtidigt det är svårare. Vi blir mer kräsna och samtidigt dömmer vi varandra hårdare. Har du inte den rätta bilden i din profil kan du ge dig sjutton på att du kommer bli dissad. Det är den tuffa sanningen. Men offline vågar vi ju knappt prata med varandra. Vi känner oss tryggare bakom en skärm.

Så vad är bäst? Det vet jag inte. Men jag kan säga lite av det jag lärt mig om online-biten. Var ärlig utan att vara elak. Våga le på profilbilder (kom igen killar, så hårda behöver ni inte vara). Och var ärlig från början med vad du är ute efter och följ din magkänsla. Sen vill man ju att online ska leda till offline, så våga chansa ibland. Sen tror jag nog inte det skulle skada om vi vågade flörta lite mer offline ibland också. Jag vet att det fortfarande finns par som inte träffas online, om dom kan så kan väll vi också! Så ta chansen! Vem vet, mr/mrs right kanske är den där söta killen/tjejen som åker på bussen varje dag.

with love! ❤

Kommentera

