Mr Hunk

Jag vill ha en Hunk. Ja då var det sagt, eller i allafall skrivet, så nu vet ni det. Jag vill ha en riktigt snygg kille. Någon som andra nästan blir lite avundsjuka på. Grejen är ju att när jag skriver så kommer vissa killar att backa för dom känner inte att dom passar in under den kategorin. Men är det inte jag som avgör vem som är Hunk eller inte? Killen jag tycker är perfekt behöver ju inte vara samma som resten av världen. Iofs sa jag att jag vill att andra ska vara avundsjuka på mig för att jag har honom, men blir man inte det när man ser hur fina två människor är mot varandra?

Jag vet hur väldigt utseendefixerad och egoistisk jag låter nu, jag får ursäkta. Det var bara så att jag påvägen hem från jobbet kom att tänka på hur ofta man ser en kille och tänker ”åh va fin han var, någon som honom skulle jag vilja vara tillsammans med” och allt jag vet om snubben är egentligen hur han ser ut. Det värsta är att 5 min senare kommer jag i bästa fall kunna säga vilken hårfärg han hade eller vilka kläder, det är allt. Men för att vara helt ärlig så är det utseendet vi ser först. Vi ser hur någon ser ut och vad den personen utstrålar. Är det en självsäker person så syns det innan personen öppnat munnen. Är personen intresserad syns det också. Vi dömmer varandra väldigt fort även fast vi egentligen alla söker efter vissa kriterier som inte är kopplade till utseendet.

Jag kan nästan slå vad om att om någon frågade dig vad du söker hos en partner så skulle du säga kärlek, skratt, trygghet och en bästa vän. Du kanske inte använder dom orden men har jag fel? Du vill ha någon som älskar dig för den du är varje dag i veckan, året runt – kärlek. Du vill kunna skämta och ha roligt med personen – skratt. Du vill ha någon som känner dig och som kan ta hand om dig när du mår dåligt – bästa vän. Du vill kunna komma hem och vara dig själv och inte vara rädd att diskutera – trygghet. Har jag fel?

Men varför en Hunk då? För att när man säger hunk så tänker de flesta på en sexbomb, någon med magrutor som är assnygg. Jo, jag vet inte hur han ser ut än. Men jag vet att när jag träffar honom (vem vet det kanske jag redan gjort) så kommer han vara den snyggaste och bästa personen jag vet. Och då spelar det ingen roll hur många rutor han har på magen eller hur tungt han kan lyfta. Han kommer vara perfekt precis som han är. Han kommer vara min egen Hunk.

with love! ❤

Kommentera

