Inte nu igen…

Är du en person som läser min blogg ofta så kommer du inte bli förvånad över dagens ämne. Du kommer känna igen dig och kanske tänka precis som titeln på dagens blogg säger ”inte nu igen”. För idag tänkte jag återigen skriva om det ämne som jag skriver mest om på denna blogg tror jag, kärlek.

Jag tror att jag för det mesta skriver om att man ska våga chansa och att kärlek kommer om man bara har tålamod. Jag försöker ofta hålla det opartiskt och peppande. Men ibland är det inte så himla lätt. Jag tror att jag själv har haft min beskärda del av dejter med killar som inte var menade att bli en del av mitt liv. Jag har träffat riktigt fina killar och killar som senare visat sig vara riktiga puckon. Men jag har nog ändå lärt mig att man måste möta några puckon på vägen till den där rätta personen. Dock tror jag att man måste vara försiktig. Precis som jag skrev igår i min blogg med tips i dejtingdjungeln så måste man tänka på sig själv och ta hand om sig själv också. Man ska aldrig bli tillsammans med någon bara för att slippa vara singel. Av egen erfarenhet så kan jag säga att det är bra att vara singel ibland och hitta sig själv, lära sig vem man är och vad man själv verkligen vill ha i ett förhållande.

Jag tror att om man hoppar förmycket mellan killar/tjejer och byter partner för ofta så bli man tillslut avtrubbad och nästan känslokall. Man stänger typ av den sidan av sig själv där känslorna finns och där det gjorde ont när man gjorde slut. Man blir lite utav en känslo-zombie om ni förstår vad jag menar. Det är inte konstigt att vissa människor säger att man ska vänta med sex tills det att man hittat den personen man verkligen älskar. Sex är något man inte kan ha utan att några känslor alls är inblandade. Om du väl börjat stänga av känslorna så blir det genast lite svårare att öppna upp sig om man väl hittar någon som vill vara Mr/Miss Right. Man bygger en mur runt hjärtat som kommer ta tid att riva för att man är rädd för den där smärtan som bara uppstår när någon krossar ditt hjärta. Man kanske känner sig trygg bakom den muren men i det långa loppet kommer den bara stå i vägen för de personerna som vill komma dig nära och bli en del utav ditt liv.

Istället för att bygga murar så var uppmärksam. Precis som jag skrev igår så är det bättre att vänta på personen som ska vårda ditt hjärta än att låta folk klampa runt på ditt hjärta och såra dig. Lyssna på ditt hjärta och din magkänsla. Skaffa dig ett skyddsnät där du kan falla då det gör ont och sluta aldrig älska med hela hjärtat. Är du uppmärksam och har ett bra skyddsnät så kommer du klara dig igenom de flesta situationerna. Men bygg inte för höga murar, för tillslut så kommer du sitta själv på andra sidan muren och ingen kommer kunna nå dig och då kommer du känna dig ensam på riktigt.

Kommentera

