Sagor och läger

Jag önskar jag kunde i text ta med er in i den magin som bara infinner sig på ett läger. Jag önskar jag kunde beskriva hur vackert det är när morgondimman ligger tjock över lägerplatsen där alla tält står tysta och skyddar de sovande scouterna och ledarna. Jag önskar jag kunde ta med er på ett lägerbål där folk skriker ”oggi oggi oggi” och ”säg har ni erat glada barnasinne kvar?”. Jag önskar jag kunde få er att förstå hur underbart detta är. Men det måste upplevas.

Igår kom jag hem från årets läger och det har varit ett utav de bästa läger jag någonsin varit på. Jag har njutit av varje minut. Att få gå omkring på ett lägerplats full med tält och kök byggda utav bara slanor, surrgarn och presenning är så otroligt mysigt. Man kan inte annat än att känna sig som hemma. Att varje morgon börja med att elda och värma varm oboy över öppen eld är något extra. Sen att få vara med i en kår med scouter som verkligen visar sin uppskattning, det gillar jag. Alla skratt, alla bus och all lek. Det kan knappast bli bättre!

I år hade jag även möjlighet att få spela Alex i det drama som spelades morgon och kväll. Alex var en scout som gått ut i skogen för att hitta sig en pilbåge och helt plötsligt så hamnade hon mitt i ett äventyr. Hon var budbäraren. Och hela veckan letade vi ledtrådar och busade på scenen. Det var så otroligt kul. Jag kommer alltid ta med mig Alex, hon blev en del av mig. Jag älskade varje sekund. Och det kom så många klokheter från dramat (Tack Jonathan för det!). Det jag kommer bära med mig längst tror jag nog ändå kommer bli;

”Är det lätt för att det är roligt eller roligt för att det är lätt”
”Styrkan kommer inifrån”
”Glöm inte bort att om du tror klarar du allt och Gud är med dig” 

Jag kommer alltid minnas klockrent2015 med ett stort leende på läpparna.

with love! ❤

Kommentera

