Kärleksbrev

Hur många timmar per dag sitter du vid en dator? Jag kan ärligt säga att jag sitter fler en två. Hur kommunicerar du med dem som står dig närmast? Är det via messenger på Facebook eller kanske sms eller whatsapp eller något annan meddelandeapp på mobilen? När skickade du ett meddelande via snigelposten senast?

Jag har inte skickat ett snigelbrev på två år nu. Men jag älskar att få dem. Det är något visst med att öppna ett brev och kunna läsa något som någon skrivit  med en penna på ett papper och inte som ett direktmeddelande via en community. Speciellt när det kommer till kärleksförklaringar så tycker jag att de bästa jag fått varit i pappersform.  Det är något romantiskt och fint i kärleksbrev. Ett mail på datorn har inte riktigt samma känsla. Jag vet inte varför men det är bara känslan av att någon satt sig ner och skrivit och tagit sig tid och skickat det.
Jag och mitt ex skrev brev ibland. Jag skrev flera och han skrev i allafall ett. Känslor blir bättre i snigelpost.

Jag vet inte om ni håller med mig alls. Men ge det ett försök. Det är ganska trevligt att komma till brevlådan och hitta brev från folk man älskar. Eller varför inte lämna kärlekslappar till den du älskar om ni bor ihop. Det är ganska trevligt faktiskt.

with love! ❤

Kommentera

