Regn

Jag älskar regn. Och då menar jag inte när det liksom hänger små droppar i luften som bara vill att man ska gå in i dem utan när det verkligen forsar ner från himlen. Sådant regn älskar jag! Jag har säkert skrivit om min förkärlek till regn innan, jag brukar skriva om saker jag gillar. Det är något speciellt med att ta på sig stövlarna och gå omkring i de stora vattenpölarna under ett stort paraply. Det är lugnande på något vis.

image

Jag har alltid tyckt om regnet. Att sitta och bara lyssna på regnet eller springa omkring ute och leka i regnet, det har alltid varit något av de bästa jag vetat.

Ett av de minnen jag kommer ihåg mest som liten innehåller också regn. Jag kan inte varit mer än kanske 4-5år kanske. Vi bodde i ett stort vitt hus (ni som känt mig som liten vet vilket) och jag hade nyligen fått en jättefin röd vårjacka. Jag älskade denna röda jacka. En dag började det regna när vi var ute och lekte och min jacka blev genomblöt. Så blöt att mamma fick hänga den inne i duschen när jag kom in för att torka. Jag var jätteledsen för jag trodde jackan var förstörd och aldrig skulle gå att använda igen. Jag som bara haft jackan några dagar högst. Oj vad jag grät. Mamma fick förklara för mig att jackan inte var sönder, den var bara blöt och behövde torka innan jag kunde använda den igen. Det tog en stund innan jag förstod vad hon sa, men oj va bra det blev tillslut.

image

Detta är såklart hur jag minns det och min kära mamma kommer säkert ihåg det annorlunda. Men detta hindrade aldrig mig ifrån att falla för regnet och nu är det ett väder jag gärna njuter av ibland, blandat med sol såklart.

with love! ❤

Kommentera

