Ensam fast inte på riktigt

Har du funnit dig i ett rum fullt med människor och inom dig är det som om något skriker högt på att någon ska se dig? Har du någonsin gråtit men inte kunnat sätta fingret på varför? Har du någonsin kännt dig ensam även fast du är omgiven av människor som du vet bryr sig om dig? Har du någonsin tvivlat på att människorna du tror bryr sig om dig och trott att de egentligen inte gör det? Har du någonsin ångrat något du precis sa för att du är rädd att personen du sa det till nu kommer ogilla dig och tycka du är konstig? Har du tittat dig i spegeln och bara velat gråta för att du inte gillar vad du ser?

Jag vet inte om du har samma spöken som cirkulerar i din hjärna som jag haft genom åren. Alla dessa frågor har jag ställt till mig själv. Kanske inte de senaste året eller senaste veckan, men under de senaste 10 åren i allafall. Jag har haft ångest och när jag mådde som värst kunde jag sitta i ett rum och känna mig så otroligt ensam. Jag valde att stanna hemma ibland för att jag var rädd att folk egentligen inte ville vara med mig. Detta är hemskt, men jag tror att det finns många tjejer och killar som känner såhär. Som verkar starka och självständiga men som egentligen skulle behöva en extra push och någon som verkligen visade för dem att de var välkomna precis som de är. Jag har fått jobba och spökena är färre idag men de finns. Vi måste ta vara på varandra! Vi måste lära våra barn att ta vara på varandra!

Sen finns det någon som alltid kommer vilja vara med dig, även de dagarna då du ser dig i spegeln och bara vill gråta. Han älskar allt med dig! Speciellt dom sidorna som är svårast för dig att älska.   Han var med från början, redan när man gjorde ritningen och planerade ditt liv. Han fanns där för att göra dig perfekt i hans ögon. Och enligt honom är du felfri. Du har alla dom egenskaper du behöver för att kunna göra mirakel. Du är unik och underbar! Han är Gud och Gud vill inte lämna någon utanför. Du är aldrig ensam på riktigt bara du vågar tro.

with love! ❤

Kommentera

