Andetag

Andas in.
Andas ut.
Ett lugnande ljud som får kroppen att slappna av.
Jag kan höra att du lever.
Jag kan höra att du mår bra.
All den infon från dina andetag.

Andas in.
Andas ut.
Ligger och lyssnar på dina fridfulla andetag medans du sover.
Vad drömmer du om?
Du andas lugnt nu och liksom ljudlöst snarkar eller snozar.
Jag vill krypa närmare men är rädd att väcka dig.
Jag vet att du var trött.

Andas in.
Andas ut.
Sov gott mitt hjärta.
I morgon är de en ny dag full med äventyr.

Kommentera

