Ett liv.

Jag är inte perfekt. Min hud visar tecken på saker som lämnat ärr, ärr som kanske aldrig försvinner. Vägen till den plats jag är på nu har inte varit bred och rak. Mitt liv har inte varit utan misstag och smärta. Jag har kämpat och både förlorat och vunnit. Jag har haft ont och jag har mått dåligt. Men jag har även upplevt glädje och lycka, sett soluppgångar och solnedgångar. Jag har fått möjligheten att leva. Och jag är välsignad med människor i mitt liv som älskar mig trots min ärrade hud och mitt lite trasiga hjärta. Människor som skulle gå genom eld för mig och jag skulle göra samma sak för dem. Livet är inte lätt och det kommer säkert komma motgångar som verkar hopplösa, men man måste våga hoppas och ta hjälp av dem som finns omkring. Ensam är de mesta tufft och jobbigt, men bördan blir lättare om man bär den tillsammans.

image

Kommentera

