Stress

Igår när jag gick och la mig trodde jag att jag hade koll på dagen som låg framför. Klockan var ställd och jag var redo. Sedan kom onsdagen och allt blev helt plötsligt väldigt rörigt. Jag insåg att jag var dubbelbokad och detta orsakade stress som direkt orsakade smärta. Mitt knä bestämde sig för att göra ont och trilskas. Att ha ett knä som gör ont är inte helt optimalt när man jobbar med att stå och gå kan jag lova. Men det är bara att leva med.

Min kropp gillar inte stress och den gillar inte när saker blir fel. Jag gillar att ha koll och veta vad som ligger framför. Förändringar i planer leder lätt till att mitt humör rubbas eller att min kropp börjar göra ont på ett eller annat sätt. Jag vet inte varför det är såhär men så är det. Jag tål inte den stressen helt enkelt och min kropp gillar ju inte när det blir ”fel” som sagt. Knät slutade strula när jag kom hem från jobbet såklart för då var ju allt som de skulle igen. Kroppen är en konstig manick. Allt är inte förstårligt men allt funkerar utan att jag behöver göra annat än att leva. Det tar ett tag att lära sig att känna igen signalerna från kroppen men de finns där. Och mina stress – signaler känns svåra att undvika.

Kommentera

