Golvet

Stället där allt hamnar om det så är smulor eller små hudbitar eller vad nu alla dessa dammråttor består utav. Golvet är nog den plats i ett hem som kan avslöja mest om en människa. Du kan hitta små spår av livet på ett golv. Allt finns där.

Jag gillar golv. Hamnar ofta på golvet när jag är trött och stressad. När jag har ont av mensvärk eller på annat sätt ont i magen så lägger jag mig på golvet. Eller som idag. Idag sitter jag på mitt golv och lyssnar på musik bara för att jag kan och för att de är så mysigt. Tänk att det är ca en vecka kvar innan jul idag. Om en vecka kommer jag vara hemma med dom jag älskar mest i världen. Då kommer jag kanske sitta på golvet hemma hos mina föräldrar och skratta över något som min ena syster sa. Om en vecka byter jag mitt golv mot ett golv där jag har brottats med mina syskon och leks med våra katter. Ett golv som om det kunde tala skulle kunna berätta om jular när vi var små och om födelsedagar och kalas. Ett golv med många hemligheter.

Tänk om golv kunde prata. Så mycket de varit med om. Spännande.

Kommentera

