Förkyld…igen!

Denna hösten kan man sammanfatta mitt fysiska tillstånd med ett ord: förkyld. Jag tror jag varit frisk lika mycket som vi har haft sol här i Jönköping och för er som bor här så vet ni att det är inte mycket. Helt sjukt vad förkyld jag varit. Det var som att med hösten kom min förkylning och min kropp bara gav upp liksom. Nu ligger jag ännu en kväll med slem hela vägen från lungorna upp i näsan och har stundvis svårt att andas. Har sprejat näsan full med otrivin och öppnat fönstret samt lagt tre kuddar under huvudet för att underlätta min andning. Jag tycker inte om känslan av att inte riktigt få luft! Vad är de för fel på min kropp? Kan jag inte bara få vara lite frisk? Snälla kroppen! Ge inte upp på mig såhär! Jag lovar att ta hand om dig bättre.

Så ni som sysslar med bön bland mina bekanta eller bland er främlingar som läser detta, snälla skicka iväg en bön mitt håll. Jag skulle gärna vilja bli frisk så jag kan hitta motivation till mina studier de sista veckorna innan  jag tar examen.

Kommentera

