Att somna på jobbet…

Jag kommer aldrig kunna ha ett jobb där jag bara sitter hela tiden. Jag somnar. Tänk att vara lokförare till exempel. Du sitter i en varm kupé som skakar lite lagom mycket och tittar ut ur ett fönster. Jag hade haft stora problem med att hålla mig vaken. Jag kan ju knappt resa med tåg utan att somna…bussar är till och med värre, men de är väl ändå lite mer action för föraren helt klart. I allafall om man kör stadsbuss. Sen har vi kontorsjobben. Att sitta framför en dator och knappra hela dagarna, ne de hade jag inte klarat häller. Sitter jag för länge blir jag rastlös och sömnig. Jag behöver ett jobb med lite action. Vilken tur att jag pluggar till sjuksköterska då. Ett jobb där man får vara glad om man får sitta ner vissa pass. Ett jobb som kräver att man kan hålla många bollar i luften och vara fokuserad. Det finns såklart lugna stunder också och jag kommer få jobba på de där med att inte somna på jobbet. Men de ska bli kul! Jag är taggad!

Kommentera

