Då ska man inte vara själv

Det finns stunder i livet då det verkligen inte passar sig att vara själv. Ett exempel på när det inte är optimalt att vara själv är när man är sjuk. Dels för att man kanske i värsta fall är en smittohärd och sen kn man ju behöva någon som tar hand om än och ger massa ynk.

Jag är kass på att vara singel och sjuk. Fast de finns säkert dom som är sämre på det egentligen. Jag tvingar ändå i mig mat och tvingar mig fixa saker, det finns ju dom som blir helt sängliggande. Men kvällar som denna så önskar jag att jag kunde få bli lite bortskämd.

Om det var något som var bättre förr så är de ju att när man var liten så fanns alltid föräldrarna där och tog hand om än när man var sjuk. Man fick ligga i soffan hela dagen och se på film och dem fixade glass och mat m.m. Sådant saknar i allafall jag när jag är sjuk nu som vuxen. Och oj va jag klagar. Ne jag får ta och ringa hem och be om lite ynk via telefonen, för de är ju lätt fixat. ☺

Kommentera

