Update…vad händer i mitt liv.

Jag känner att jag har verkligen varit kass på att blogga nu ett tag. Ni har ju inte fått några uppdateringar alls om vad som sker i mitt lilla liv. Detta beror mycket på att jag för det mesta håller till på Ryhov och har praktik just nu. Sen när tid ges försöker jag även plugga och umgås med mina fina vänner, såklart! Som jag tror ni vet så blev jag ju sjuk efter insparken. Jag fick världens förkylning dag två på insparken och gick nästan in i väggen igen i och med att jag inte hade någon ork kvar och förkylningen tog alla de få kraften som fanns i min kropp. Jag misstänker själv att detta berodde på att jag under sommaren inte haft någon semester alls utan bara jobbat och sen gick jag direkt från de till inspark och massa mer ”jobb” även fast de var kul och inte på samma sätt. Jag var i allafall sjuk i nästan 3 veckor innan de släppte. Fun times! Men nu är jag frisk som en nötkärna.

Om ni läst min blogg så vet ni att jag blev lite upprörd i och med valresultatet. Det var ett resultat som påverkade många människor väldigt negativt. Jag tror att många blev rädda att vårat land är påväg åt ett håll dit min inte vill följa med, och många sa väldigt elaka saker som i försvar. Det var som att man inte tänkte på vad de var som man gjorde. Vem tjänar på att an sårar varandra liksom? Ingen vad jag vet. Så jag har börjat med en lite kampanj på min facebook-sida som säkert många av mina vänner lagt märke till om de varit uppmärksamma. Jag skriver varje morgon något positivt och uppmuntrande i min statusrad. Detta är för att peppa mig själv och förhoppningsvis någon annan som läser den att göra något snällt och ta vara på det man har omkring sig. Det är så lätt att ta saker för givet att man glömmer att säga tack eller att le åt människorna man möter på stan. Vi är så väldigt egoistiska att vi glömmer bort våra medmänniskor. Om vi tog hand om varandra istället för att bara titta på oss själva i spegeln så hade vi nog alla mått så väldigt mycket bättre.

Det blev ett lite tungt inlägg. Själv så mår jag faktiskt väldigt bra just nu. Vi har kommit in i en utav de årstiderna som jag hat/älskar mest. Det är en årstid då jag brukar gå omkring och le pga alla färger men regnet gör mig nedstämd och deppig. Dock har inte deppet kommit än och jag hoppas de håller sig borta i år, för jag tänker njuta av min sista termin på min utbildning till sjuksköterska. Jag tänker tända ljus och ha på mmin mysiga stickade tröjor. Jag tänker älska, skratta och bara må bra tillsammans med mina nära och kära. Detta ska bli en underbar höst! ❤

Kommentera

