Energikick och praktik

Hela sommaren har jag jobbat. De har blivit jobb, mat och sömn och sen har jag liksom inte klarat mer. Jag glömde de där med semester och trodde jag skulle palla inspark direkt efteråt. Som ni borde veta vid de här laget gick ju de sådär. Jag blev sjuk och förlorade allt vad kraft och ork hette. Jag har varit förkyld i ungefär 3 veckor nu. Det är bättre och allt jag har kvar är en smått täppt näsa och lätt hosta ibland. Och jag kan med glädje säga att jag fått tillbaka min energi. Jag hade tvivlat på att jag faktiskt kunde bli pigg igen. Jag började vänja mig vid att hela tiden jobba på sparlåga. Men i onsdags var den tillbaka efter att jag vilat i två dagar och verkligen sovit. Så skönt och befriande!

Så nu kör jag praktik för fulla muggar. Jag är på en kvinnoklinik och går brev en barnmorska. Vilket fantastiskt yrke! Jag älskar varje dag! Jag jobbar inte med bebisarna utan mer med de som har problem som berör underliv, livmodern,  äggstockar m.m. Sjukt spännande tycker jag! Blir så glad att jag åter igen har hamnat på en bra praktikplats och att jag har en underbar handledare. Hon är klockren! Jätteduktig! Ser fram emot varje dag. Dom är så fina på kk. Och även fast jag inte jobbar på BB så ser jag de små bebisarna. Tänk va söta dom är. Man kan inte annat än att önska sig en egen lite smått. 🙂

Kommentera

