Insparkssjukan

Vaknade med ett ryck i morse. Insåg inte varför fören jag kände att jag knappt fick luft. Halsen var tät och det var som att andas genom ett litet sugrör. De var jobbigt och jätteläskigt. Fick gå upp och försöka lugna ner mig. Sen kunde jag sova lite till.

Jag fick diagnosen astma när jag var ca 6 år gammal. Då fick jag ett astmaanfall samma dag som vi skulle gå luciatåg i skolan. Det var de läskigaste jag varit med om, att inte få luft. Men jag blev friskförklarad vid typ 12 års ålder och efter det blir jag bara tät vid hprd ansträngning eller som nu förkylning. Och nu är jag ordentligt förkyld. Det var väntat men kunde gärna fått skippa mig iår. Det jag lider av är nämligen Insparkssjukan vilket är en ordentlig förkylning. De flesta drabbas och jag blev sjuk dag två på insparken. Jippi! Men nu måste jag bli frisk för jag går ut på praktik i nästa vecka. Har inte tid för sjukdom! De får bli i jul sen! Huskurer mot förkylning tas emot med glädje!

With love!

2 reaktioner på ”Insparkssjukan

  1. A-S

    Hej!!
    Jag vet inte vad jag ska börja med att skriva, så jag bara kör! Jag har nu läst och läst och läst på din blogg och kan inte sluta! Du skriver så bra och intressant och jag tror att vi är väldigt lika i tankesättet! Haha, det är lite komiskt för jag googlade ”insparkssjukan” för att se om många skrivit om det, och så hamnade jag här 🙂 Jag har alldeles nyss flyttat till Jönköping för att plugga grafisk design på JTH ❤ Naturligtvis drabbas även jag av denna elaka insparkssjukan och har missat den senaste skolveckan -_- Men insparken var totalt supernajs!! Även om jag egentligen blev sjuk redan efter första veckan.. Blir väl lätt så när man ska bada i sin ovve i Vättern i regn och blåst hehe. Hur som helst så blev jag jätteglad när jag läste att du är troende! Jag vill hitta en kyrka som passar mig men vet inte riktigt var jag ska börja leta.. Jag hoppas det är ok att jag följer din blogg 😀 Kramhejj ❤

    1. Å va roligt att höra! Kul att jag kan beröra någon med mina tankar och funderingar. Du är mer än välkommen att följa mig! Och när de kommer till kyrka finns det många fina. Jag har hängt en del i Immanuelkyrkan och nu är jag med i Connect Church. Både finns att hitta på fb. Du är välkommen i båda!

Kommentera

