Fuck Cancer

Är det någon mer än jag som tycker att denna sommaren har gått lite väl fort? Det känns som om jag har missat saker och glömt något i mitten av juli typ. Men jag vet ju att jag inget glömt förutom att möjligen ha semester. Men så blir de väl om man är sommarvikarie, då jobbar man gärna hela långa sommaren om möjligt och det är precis vad jag gjort. Jag har haft en underbar sommar på onkologavdelningen på Ryhov här i Jönköping. Det har varit en sommar jag verkligen inte kommer glömma i första taget. Jag har lärt mig så otroligt mycket och även fast onkologi är ett tufft område att jobba inom så är jag glad att jag gjort det. Och vem vet, jag kanske kommer tillbaka när jag är klar sjuksköterska. Det bästa har nog varit alla patienter och personal som finns på avdelningen. Det blir mycket skratt och leenden för att försöka underlätta i det tunga och jobbiga. Jag kommer sakna er!

Nu har jag bara 3 dagar kvar (och en lördag i slutet av månaden) innan jag är lite ledig innan skolan drar igång. Min semester består av plugg och inspark, precis som det ska vara. Ingen lugn och ro här inte. Här blir det full fart. Men förhoppningsvis hinner jag vila upp mig i nästa vecka. Jag har ju lediga förmiddagar. Har handlat en massa saker som ska användas under insparken och idag fick jag hem de två kanske snyggaste grejerna. En keps och en tygväska från Ung Cancer. Dessa kommer jag ha med mig hela långa veckan och förmodligen resten av terminen också. Dom är så snygga! Nu ska jag plugga klart för ikväll och sen sova så jag orkar jobba mina sista dagar. Puss på er!

10603355_10152302592091305_8730688240689027941_n

Kommentera

