Otur i kärlek

Jag tror att vi alla känner den där personen som nog aldrig varit singel. Hen som alltid verkar ha en partner och är sådär äckligt smålycklig. Den där personen som säger att de är skönt att vara singel men som aldrig riktigt hinner vara singel fören det finns en ny person i deras liv. Jag känner denna personen. Jag har varit avundsjuk på denna personen. Jag har önskat att jag var hen. Har inte alla singlar de ibland?

Somliga dagar tror jag att jag har haft otur när det kommer till kärlek. Jag har mött min beskärda del av skitstövlar. Killen som vet att jag är kär i honom men som håller mig på lagom avstånd för att slippa ett förhållande. Killen som flörtar och verkar oskyldig men som är motsatsen. Killen som säger alla rätt saker för att få mig på fall och sedan försvinner. Killen som säger sig vara förälskad och helt plötsligt slutar svara när jag försöker nå honom. Jag har mött kräk förklädda till fina killar. För i samma sekund den fina killen slutar svara på sms eller mail eller i telefonen utan att säga varför blir han ett kräk. Att lämna någon ovetande i andra enden är tortyr. Det är som att lämna någon kvar på kroken och sedan bara gå. Det gör asont. Och jag lovar att det finns tjejer som gör samma sak.

Om du ska dissa någon, säg de till dom. Förklara varför ni inte kan ses mer eller varför det inte funkar. Hjälp dem gå vidare. Det gör ondare att sitta och vänta och undra än att få det svart på vitt. Jag vet, jag har varit på båda sidor.

Men vad gör dom andra med tur för att ha sådan tur då? Jag tror intd som funderar så mycket utan låter de ske. En dag i taget. Ett steg i taget. Lev lite! Man kan inte ägna sitt liv åt att leta. Personen kommer att dyka upp och då kommer det ge sig. Men fram till dess måste man leva.

image

Kommentera

