Tankar från en sömnlös hjärna

Tänk va mycket man får plats med i en hjärna. Det är scheman och tider, namn och bilder, platser man varit på och människor man mött. Minnen mixas med drömmar. De värsta är dock när msn inte kan sova för att alla dessa tankar snurrar runt som om de var på tivoli i din hjärna. En sådann natt har jag haft inatt.

Klockan är nu typ halv 5 och jag somnade kanske vid halv 3 för att sedan vakna vid kl.4 igen. Jag har fått 1,5 timmes sömn och kan nu inte somna om igen vilket knappast är okej. Jag vet ju att detta kommer påverka hela min dag och de värsta är att om jag inte lyckas somna ikväll sen så kommer det påverka min morgondag. Vad hjälper de då mig att noja över detta såhär en tidig morgon? Ja det kan man fråga sig. Inte kommer jag väl kunna sova mer om jag nojar över de? Knappast! Men någon sorts hjälp med sömnkurer tar jag gärna emot!

Kommentera

