Sommartid

Då är de sommar då. Svensk sommar är ju alltid något speciellt. Igår när jag gick från jobbet var det varmt och skönt och klockan var 21.30. Idag åskade de och regnet öste ner vid kl.15.30 och när jag gick ut senare på kvällen var det riktigt kallt. Men som sagt det är ju svensk sommat.

Har ni tänkt på hur mycket par det syns ute på stan nu under våren och sommaren? Det är som om alla paren varit ide under vintern och nu när solen tittar fram så vaknar de på nytt. Överallt ser man dem gå omkring och hålla handen och vara sådär jättesöta. Jag kan inte annat än att le. Vem vet vad som i sommar sker, jag tänker inte gå omkring och vara avis. Jag tänker glädjas med dem. Vem vill inte vara kär och galen liksom? Vem vet vad som finns rund hörnet.

Kommentera

