Och ur grottan kom…

Idag när jag åkte hem med bussen vid kl.17 slogs jag av hur mycke folk det var ute på stan. Jönköping är en stad som tydligen rymmer en massa folk men när sole  gömmer sig så gör även alla människor samma sak. Det är som om de går in o sina grottor i september-oktober någon gång och nu i maj så kommer de fram igen. Jag vet inte vilket väder resten av Sverige haft de senaste två dagarna men i Jönköping har det varit sommar. Idag tror jag det var upp mot 28-29 grader på sina ställen. Det var det i allafall på min väns balkong där vi satt vid kl.20.

Jag älskar detta vädret. Man kan ha klänning utan att folk undrar vad man tänkte på morgonen. Alla förstår att allt annat skulle varit ohållbart i denna värme. Så jag är smått lycklig vill jag lova! Även fast jag spenderat de senaste två dagarna inomhus på utbildningar inför sommarens jobb på Ryhov. Varför jobba på en bränna som ändå inte kommer få synas liksom. 😉
Men i morgon får jag några soltimmar i allafall (om nu solen vill visa sig). I morgon tänker jag sola en stund innan nästa utbildning. I morgon tänker jag blända folk med mina vita ben!

Kommentera

