Superhjältar och regnbågar

När jag tänker på denna helgen så är det mycket glädje och kärlek jag ser framför mig. Igår (fredag) så blev det en del flängande i Jönköping för att få saker gjorda och sen avslutades dagen med en sittning för alla som ska vara faddrar under höstens inspark. Temat var Superhjältar och vilka hjältar sen. Det var fantastiska spex från de olika skolorna och även mycke bus och skratt. Sen vidare till världens bästa Akademin där vi dansade tills benen inte längre bar. Detta kändes i morse vill jag lova!

Idag lördag stog plugg på schemat. Sådant är livet om man är student eller ska jobba på onkologen i sommar, vilket jag ska. Men alla kan vi behöva en paus i allt pluggande ibland och idag fick jag bästa sortens paus. Idag har det nämligen varit prideparad i Jönköping. Hela veckan har varit pridevecka och idag avslutades kalaset med ett enda stort party-karneval-tåg och sedan även musik m.m. i rådhusparken. En minst sagt lycklig dag där regnbågens alla färger har lyst i hela stan. Jag själv hade min nya regnbågsfärgade fjäderboa och regnbågsflaggor på kinderna. Är det något jag älskar så är de ju kärlek i alla dess former. Och idag var jag stolt student och Jönköpingsbo som spred glädje och kärlek tillsammans med typ 3000 andra människor i paraden. LYCKA!!

Men nu är lördagen snart till enda och i morgon ska jag passa på att vila rösten. Jag har nämligen skrikit sönder den igen. Jag har även ont i nacken pga att jag headbangade på kåren i fredags. Så i morgon kommer det vara en väldigt lugnt dag för mig. Behöver läka och smälta alla intryck och allt som skett. Jag är så glad över att jag bor i en stad som promotar kärlek och allas lika värde! Jag är så glad att jag som student kan få vara den jag är och ha möjlighet att välkomna nya studenter till denna fantastiska stad!

Kommentera

