Och med regn kommer…

Vad ska man säga. De senaste dagarna har varit några tuffa dagar. Har sedan förra veckan varit bitter och lättretlig och lite av en hemsk människa. Och med regnet som nu hänger över Jönköping så kom min ångest och minsta lilla grej får mig att vilja gråta. Som grädde på moset så får jag inte äta några sötsaker och inget som jag just nu är sugen på. Så nu sitter jag i min lägenhet och allt jag kan tänka på är regn.

Jag gillar regn. Även fast jag har en tendens att vara deprimerad eller nedstämd när himlen är grå och regnet faller utanför så är det något lugnande i smattret mot fönstret. Något av de bästa jag vet är känslan av regn mot mitt ansikte. De ljumma dropparna som försöker leta sig ner från himlen för att vattna jorden. När hela himlen öppnar sig och det är som om alla reserver töms över jorden. Då önskar jag alltid att jag kunde stå där och bara njuta av regnet mot min hud. Nu snackar vi inte om något larvigt duggregn eller ”gå in i mig”-droppar som bara ligger i luften, nu snackar vi ösregn. På samma sätt som en grå dag drar ner mig i botten så lyfter ett ösregn mig upp igen om så bara för en stund. Och just nu tror jag att jag skulle behöva ett ordentlig ösregn.

regn12

Kommentera

