Från bra till mindre bra

Denna dag har varit helt okej. Lite skola och massa plugg. Inget ovanligt egentligen. Förutom möjligen att jag gått omkring i en toga halva dagen och smink som fått mig likna något sorts sagoväsen. Sen bestämde jag mig för att lite spontant ställa mig på vågen…

Som ett brev på posten sjönk allt som kändes bra idag till botten. Vågen visade 106 kilo. Och nu vet ni det. Där går min gräns. Aldrig mer! Detta är så högt jag kommer gå. Jag vill aldrig mer väga såhär mycket igen. Och jag ber er att inte komma med kommentarer så som ”oj, men du ser inte ut att väga så mycket” eller ”det är bara en siffra du kan göra det” eller ”skit i vågen”. Jag vet vad jag kan göra. Ge mig recept och tips på träning istället, jag vill inte ha några klappar på axeln jag vill ha sparkar i baken. Inget dåligt samvete utan pepp!

Så efter vågen åkte träningskläderna på snabbt som tusan och jag gick ut och sprang/powerwalkade. Och nu har jag bestämt att jag ska gå varje kväll i minst 30min eller cykla runt munksjön (osäker på hur lång tid det tar). Jag behöver även er hjälp. Jag äter inga chips, godis eller kakor/fikabröd och dricker inte läsk, man får be mig lägga tillbaka sådant om man ser mig handla det. Jag vet ju att jag mår bättre när jag tränar och är lättare. Så nu sjutton ska det tränas!

image

Kommentera

