Min cykel och jag

Jag vet inte om andra är som jag. Men när jag exempelvis flyttar eller får en present som jag verkligen gillar så brukar jag vilja hålla på med den hela tiden. När jag flyttar till en ny lägenhet brukar jag diska och städa och pyssla i några veckor innan det blir en rutin och det liksom inte känns så nödvändigt längre. Nu har jag fått en cykel och allt jag vill är att cykla omkring på den. Jag hittar små ärenden som jag måste göra så jag kan ta cykeln dit. Igår när jag hade fått den var det nära att jag gav mig ut i skymningen för jag ”var tvungen att handla något”. Idag har jag varit ute vid två separata tillfällen. Jag älskar min cykel och känslan av frihet som man känner när man rullar fram på gatorna. Jag har inte haft en cykel på fler år och jag har lite saknat det. Mest för att nu bor jag på ett ställe där cykeln är ett optimalt färdmedel om man inte vill gå. Cykeln går ju lite fortare. 😉

Så nu har jag en cykel. Och inte vilken tråkig svart cykel som hällst utan en cykel som är lite mer som jag, lite galet färgglad. Älskar att flyga förbi folk och se hur dom ler, för det gör jag också varje gång jag ser den och inser att den är min. Min alldeles egna färgklick. Min lycka och glädje just nu. Vi kan nog alla behöva en extra färgklick ibland och jag har hittat min.

10245335_10152101882586305_6850741717616693882_n

Kommentera

