En vanligt uppdatering

Så kom det en till stressperiod. Två veckor av konstant pluggande och väldigt lite tid till annat. Det är en uppsats som ska vara inne på fredag/lördag och en som ska göras nästa vecka. Sen var det ju den där kompletteringen och en massa plugg inför omtentan om två veckor. Ja men vist känner jag det där stora gråa molnet som hänger över mig just nu. Så är det. Jag önskar att jag visste att jag kunde klara allt detta utan problem, men just nu är jag rädd att tentan kommer bli lidande. Det är inte alltid en dans på rosor att plugga på högskolan. Just nu känns det lite tungt måste jag erkänna. Om jag ändå hade en plan som gjorde att jag hade koll på tentan som jag ska göra om. Det är egentligen bara den som oroar mig. Jag MÅSTE klara den! Jag har inte tid att kugga den. Jag har andra tentor som jag måste göra också. Det finns så mycket som jag behöver göra. Jag önskar att jag hade en plan.

Förutom detta moln över mitt huvud så rullar livet på ganska bra just nu. Jag trivs med mitt liv. Jag älskar att solen har återvänt till Jönköping och att jag varje morgon möts av solstålarna som leker på trägolvet i min lägenhet. Jag har grävt fram mina vår/sommar-klänningar från garderoben igen och pumpsen är framme och redo för att plåga mina stackars fötter. Men vill man vara fin får man lida pin som de säger. Jag tänker samla solsken, tänker spara energi för att överleva de mörka och gråa. Men nu så har mörkret lagt sig över Jönköping och jag borde nog även jag ta och sova. Så jag önskar dig en bra vecka och sen får vi se när jag får tid att uppdatera min blogg igen.

Kommentera

