And she did it again!

Kan man bli senil när man är 24 år? Kan det första tecknet på demens vara att man köper saker man inte behöver? Förmodligen inte i mitt fall men något har hänt i min skalle i alla fall.  Om det så är att jag är mer virrig är vanligtvis eller om jag är stressad eller alldeles för tankspridd, jag vet inte. Men något konstigt är det.

För typ 3 veckor sedan tog mitt salt slut i saltkaret så jag gick till ica och köpte 1 kg nytt salt. När jag kommer hem och har fyllt på saltet och ska ställa in resten i skafferiet inser jag att jag har ett halvfullt paket stående där på hyllen. Förra veckan hände det igen. Denna gången var min grillkrydda på gång att ta slut så jag köpte nytt och när jag kommer hem så står det ju redan en full och oöppnad förpackning på hyllan. Det komiska den gången var att det var 1 april. Vilket skämt liksom!

Idag gjorde jag det IGEN! Jag fick för mig att jag ville baka idag så när jag var på ica och gick förbi mjöl hyllan fick jag för mig att grahamsmjölet var slut hemma. Detta resulterade i att jag köpte en påse med mjöl och gick glatt hem. Väl hemma hittar jag SÅKLART ett oöppnat paket grahamsmjöl i skafferiet vilket jag köpte några veckor tidigare. Hur kunde jag glömt det redan?! Jag kan inte mer än att skratta åt de för mer komiskt kan det ju knappast bli. Jag har omedvetet börjat fylla mitt skafferi inför jordens undergång eller något. Men komiskt är det i alla fall. Skratta bäst som skrattar sist antar jag.

Kommentera

