Singel + Lycklig = Jag

Fick ett sms från en utav mina goda vänner i morse med texten ”har du träffat någon ny?”. Tydligen har jag skrivit saker på mina sidor som kan tolkas som att jag hittat någon ny. Men nej, jag lever fortfarande singelliv utan så mycket som en flört. Men just nu stör det mig inte alls. Vi har ju kommit in i min favorit årstid. Det är VÅR i Jönköping och som jag förstått även i andra delar av Sverige.

Jag älskar våren! Solen skiner när jag vaknar och himlen är blå långt in på kvällarna. Man kan höra fiskmåsar som pratar och känna lukten utav folk som grillar. Uteserveringarna är fulla med folk som lapar solsken som för att samla på sig inför de grå dagarna. Även fast vindarna fortfarande är kalla och man får tänka mer än en gång innan man klär sig för att gå ut så ÄLSKAR jag våren! Och med skön musik i högtalarna och ett leende på läpparna så blir jag nog lite extra kärleksfull. Delar gärna ut en kram extra till dom som behöver det. Jag har många på lager! Känner för att som Ronja ställa mig på en klippa och skrika mitt allra högsta vårskrik!

 

Kommentera

