Update…

Då jag inte kommer på något kul och kanske jätteintressant att skriva idag men ändå kände att jag måste uppdatera bloggen så tänkte jag berätta lite om vad som händer hos mig just nu. Jag har denna veckan börjat en ny kurs som handlar om ledarskap i komplex omvårdnad. Kan bli en ganska intressant kurs tror jag. Precis som i förra kursen så är det mycket grupparbeten, vilket kan bli spännande. Annars så har jag varit duktig och tränat denna veckan. Jag går ju en hel del men i måndags och tisdag har jag även varit nere på gymmet och tränat. Så grymt skönt att äntligen vara där igen! Tisdagens box-pass med R slutade dock med ett stukat finger vilket resulterade i att jag gått med ett tejpat pekfinger i två dagar. Just my luck!

Nu sitter jag på hälso med utsikt över hela staden och försöker plugga psykologi. Jag har nämligen omtenta nästa lördag i just psykologi. Om all går som det ska kommer jag ÄNTLIGEN bli av med denna sketna kurs vilket gör att jag kommer vara ännu närmre min examen och min legitimation som sjuksköterska. Tänk att om BARA ca 10 månader kommer jag vara klar! Det är en mycket läskig tanke, men det ska bli så galet kul att äntligen vara klar. Jag går redan här på förlängd tid på grund av alla studieuppehåll, men jag skulle inte ändra något då jag kommer bli en bättre sjuksköterska utav det. Jag har lärt mig så mycket om mig själv och om hur jag är i grupp och hanterar situationer. Det kommer bli så spännande! Så om ett år kan ni förmodligen hitta mig på ett sjukhus som aktiv sjuksköterska! TÄNK VA KUL!

Kommentera

